Verwerking feedback en
prestatie-indicatoren
Quest
1: Trends shaping te future
(14/20
punten – cijfer 7.0)
In quest 1 heb ik innovatieve ontwikkelingen op mijn werk aan
zowel maatschappelijke- als onderwijstrends gekoppeld. Ik heb daarin vanuit de
maatschappelijke context naar de trends toegewerkt. Binnen mijn
schoolorganisatie ben ik al veel met innovatieve projecten bezig. In mijn laatste
versie staat beschreven waarom ik de trends partnerschap, technologische
ontwikkelingen en inclusief onderwijs heb gekozen. De verantwoording en beschrijving van mijn visie had ik mogelijk
nog duidelijker kunnen toelichten.
Quest
2: Toekomstscenario
(25/30
punten – cijfer 8.3)
In
quest 2 heb ik alle vier de scenario’s naar de toekomst toe en voor de eigen primair
onderwijs sector beschreven. De scenario’s gaan goed in op wat deze
ontwikkelingen betekenen voor de school, de leerling en de leerkracht. De
scenario’s zijn inhoudelijk consistent en komen overeen met de
kwadrantextremen. Ik heb backcasting verwerkt in de scenario’s en er is genoeg
onderbouwing, zowel beleidsdocumenten als wetenschappelijke documenten. In de
beschrijving van de scenario’s komen mijn visie en enthousiasme naar voren. Ik
moet daarin wel kritisch en realistisch blijven. De ‘ICT- & social media expert’
zou als expert toch bepaalde zaken aan leerlingen moeten aanbieden. Daarnaast zouden
zelfregulatie en gamification nog qua inhoud en praktische toepasbaarheid kritischer
toegelicht kunnen worden.
Quest
3: Kansen en bedreigingen (SWOT)
(13/20
punten – cijfer 6.5)
In
quest 3 zijn de elementen in de SWOT onderscheidend en zijn deze concreet toegespitst
op mijn organisatie. Volgens de feedback ben ik soms wel erg optimistisch over mijn
organisatie en mag ik dingen beter toelichten. In mijn laatste versie ben ik kritischer
en reflectiever naar mezelf en de organisatie. Er staat beschreven hoe de
school zich kenmerkt als professionele leergemeenschap en hoe dit eruit ziet.
Ik heb onderbouwd dat er veel wordt samengewerkt met de omgeving en uitleg gegeven
op welke wijze dit gebeurd. Tevens geef ik daarbij aan welke consequenties dat heeft
voor mijn collega’s, waaronder de verschuiving van leerkrachtgestuurd naar
leerlinggestuurd handelen. Tot slot benoem ik mijn rol die ik als MLI’er
hierbinnen kan vervullen.
Quest
4a: Zo gaat de toekomst eruit zien… Quest
5: Challenge Day
(46/50
punten – cijfer 9.2) (40/50 punten – cijfer 8.0)
In quest 4a kregen we de feedback om de opdrachten meer MLI-achtig te maken. Door de grote spreiding in leeftijd en dus kennis en vaardigheden hebben we gekozen om de opdrachten breed neer te zetten en ze te koppelen aan de survival skills voor de toekomst. Deze survival skills zijn ook voor MLI’ers belangrijk. Voor de verwerking van de feedback van quest 5 hebben we een team-review per vlog en een excel-bestand gemaakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten